حوزه‌های کاری بازارکار فتوشاپ

شما می‌توانید با برنامه و نرم‌افزار فتوشاپ طرح‌های بسیاری بزنید، بیشترین و بزرگترین زمینه‌ی کاری فتوشاپ در طرح‌های تبلیغاتی است.

 طراحی لوگو

لوگو یک المان گرافیکی است که این المان می تواند شکلی هندسی یا آزاد داشته باشد. لوگو با استفاده از سلیقه و نوآوری طراح خلق می‌شود و چون ساخته‌‌ی خلاقیت و ذهن طراح است، خاصیت یکتا و منحصر به فرد بودن دارد. همه‌ی کسب وکارها یک لوگوی مختص به خود را دارند. درآمدزایی از طراحی لوگو به مهارت و خلاقیت فرد بستگی دارد. تعرفه طراحی لوگو می تواند از ۵۰٫۰۰۰ تومان شروع شود و تا قیمت ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ادامه داشته باشد.

طراحی پوستر پولسازترین حوزه کاری بازارکار فتوشاپ

پوستر، طرح گرافیکی، نقاشی و یا نوشته ای است که برای جلب توجه و اطلاع‌رسانی درباره‌ی محتوایی خاص در معرض دید عموم نصب می شود. پوستر، از آنجایی که پوسترها در مکان‌های پرتردد و شلوغ نصب می‌شوند و بیشتر مورد توجه‌ی افراد قرار می‌گیرند، راهی مناسب برای معرفی کسب وکار است. اغلب کسب‌وکارها از طراحی پوستر برای بازاریابی و معرفی کار خود استفاده می‌کنند و برای آن سرمایه گذاری می‌کنند. قیمت طراحی پوسترها به نوع سفارش مشتری، رنگ، اندازه، تعداد و… بستگی دارد.

پوسترها عمدتا در اندازه‌ی A3، A4 یا 50 در 70 و 100 در 70 سانتیمتر طراحی می شوند. البته بسته به نوع طراحی و یا سفارش مشتری ابعاد آن تغییر پیدا می‌کند. هر پوستر تبلیغاتی را با حداقل مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ تومان و حداکثر مبلغ ۴۰۰٫۰۰۰ تومان طراحی می‌کنند که این مبلغ هم قابل تغییر است و هر چقدر کار شما حرفه ای تر و خلاقانه تر باشد، مبلغ طراحی شما افزایش می یابد. طراحی پوستر یکی از پول سازترین بخش های بازارکار فتوشاپ است.

 طراحی کاراکترهای کارتون و انیمیشن

قبل از حرکت سازی و انیمیت کردن کارتون، یک طراح تمام کاراکترها را در فتوشاپ یا ایلاستریتور طراحی کرده است. زمانی‌که هنرمند، طراحی کاراکترها را به اتمام رساند، به کمک برنامه‌هایی همچون افترافکت آن‌ کاراکترها را انیمیت کرده و حرکت به آنها می‌دهد. فتوشاپ در نسخه‌های جدید امکان ساخت انیمیشن و گیف را نیز فراهم کرده است.

جمع بندی بازار کار فتوشاپ

همانطور که گفته شد بازارکار فتوشاپ گسترده است. فتوشاپ برنامه‌ایی کاربردی است و یادگیری آن برای کار طراحی لازم و ضروری است. آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های فنی زیادی تقربیا یک دوره‌ی آموزشی کاربردی فتوشاپ را در برنامه‌ و زمان‌بندی آموزشی خود گنجانده‌اند. با یادگیری فتوشاپ کاربردی می‌توانید وارد بازارکار فتوشاپ شوید.

ما نیز در مجتمع فنی تهران نمایندگی پرند دوره صفر تا صد فتوشاپ را تحت عنوان فتوشاپ مقدماتی تا پیشرفته با استاد با تجربه و کاربلد و تدریس تمام نکات مخصوص بازار کار  را برگزار میکنیم.